Marlboro 12.
1846-ban Philip Morris brit dohánykereskedő üzletet nyitott a londoni Bond Streeten, ahol dohányt és sodort cigarettát árult. 1873-ban rákbetegség miatt bekövetkezett halála után testvére, Leopold és özvegye Margaret folytatta és továbbfejlesztette az üzletet, majd gyárat nyitottak a londoni Great Marlborough Street-en, amiről későbbi nagysikerű márkájukat is elnevezték.
A márkát 1885-ben vezették be, eredetileg Marlborough névvel. Akkoriban az angol cég számos királyi nevet és helyet használt márkáihoz, jelen esetben Marlborough herceg nevét.
A Philip Morris 1902-ben nyitott egy New York-i leányvállalatot is. A Marlboro nevet már 1908-ban bejegyezték az Egyesült Államokban, bár 1923-ig egyetlen cigarettát sem forgalmaztak ezen a néven. 1924-ben "Amerika luxuscigarettájaként" vezették be, főként szállodákban és üdülőhelyeken árulták őket.
A mára a rendíthetetlen férfiassággal összeforrott márkáról valószínűleg csak kevesen tudják, hogy 1930 körül kifejezetten női cigarettaként ajánlották, mert szlogenje szerint „Enyhe, mint a május”. A cigarettázó hölgyek ráadásul választhattak az elefántcsont- (ivory) vagy a rúzs-színű (beauty) szopókával készített változatok között.
A második világháború előtt a márka csupán 1 %-os piaci részesedést ért el az Egyesült Államokban, így rövid időre kivonták a forgalomból. A háború után a Camel, a Lucky Strike és a Chesterfield volt a legnépszerűbb.
Az ötvenes évek elején jelentek meg a dohányzást a rákbetegségekkel összefüggésbe hozó tanulmányok az Egyesült Államokban. Az erős dohányos férfiak aggodalmainak enyhítésére 1954-ben a Philip Morris cég 180 fokos fordulattal egyszeriben férfias márkaként ajánlotta az immár füstszűrűvel gyártott Marlboro-t. Az újratervezett csomagolás ekkor kapta meg a jól ismert piros, háztető alakú grafikáját. Ráadásul a világon elsőként felnyitható tetejű keménykarton dobozban hozták forgalomba, ami megvédte a cigarettát attól, hogy a nadrágzsebben összenyomódjon.
1964-ben új reklámhadjáratba kezdtek, ekkor jelentek meg a Marlboro Country kampány macsó cowboy figurái. 1972-re a világ legnagyobb számban értékesített cigarettája lett és mára a történelem egyik legnépszerűbb fogyasztási cikkeként tartják számon.