Lucky Strike 1.
A márkát 1916-ban vezette be az American Tobacco Company, válaszként a konkurens dohánygyár Camel márkájára. A márkanév eredetileg a R. A. Patterson cég 1871-ben bevezetett rágódohányáé volt, melyet az 1849-es kaliforniai aranyláz ihletett. Akkor ezerből csak négy bányász talált aranyat, tehát a dohányosok közül is csak azok találnak "aranyat", akik a csúcsminőségű Lucky Strike-ot választják.
Egy kétes valóságtartalmú városi legenda szerint a név arra utalt, hogy egyes cigarettadobozok marihuánás szálakat tartalmaztak - szerencsés volt, aki ilyet kapott a boltban.
A márka máig a dobozokon olvasható eredeti szlogenje - It's toasted" (pirított) - arra utalt, hogy dohányát nem hagyományos szárítópajtákban, hanem közvetlenül a napon szárították, ami különleges ízt adott a leveleknek.
Az 1920-as évek végén a nőket célozták meg, a cigarettát úgy hirdetve, mint utat a soványsághoz: "Reach for a Lucky instead of a sweet." Édesség helyett inkább egy Lucky-ért nyúljon... Ez meg is hozta a várt sikert, a márka eladásai 300 %-kal nőttek. Míg 1925-ben 14 milliárd Lucky Strike fogyott az Egyesült Államokban, az 1930-as 40 milliárdos eladással az ország vezető márkájává vált.
Az eredeti sötétzöld hátterű csomagolás nem volt népszerű a nők körében, mert a zöldet nem tarottákt divatos színnek. Már 1934-ben felmerült a grafika megújítása semleges színűre, de akkor a gyártó cég vezetője elutasította az ötletet, mondván már milliókat költött az eredeti csomag reklámjára. Újítás helyett inkább népszerűsítsék a zöld színt, győzzék meg a nőket, hogy az igenis divatos! Bár minden létező módot megragadtak erre a célra, előadásokat tartottak az zöldről, valószínűleg ez mégsem érte el a kellő hatást. 1942-ben végül mégis megjelent a Raymond Loewy által tervezett, máig ismert fehér hátterű csomagolás. A reklám szerint: "Lucky Strike Green has gone to war" - A zöld Lucky Strike elment a háborúba. A változást azzal indokolták, hogy a zöld festékhez használt rézre a hadseregnek van szüksége, bár igazából a nyomdai festékhez krómot használtak.
1944-ben került a csomagokra a "L.S./M.F.T." felirat - ("Lucky Strike means fine tobacco" - A Lucky Strike kiváló dohányt jelent). A cigaretta népszerűségét tovább növelte, hogy a Lucky Strike egyike volt azon márkáknak, amelyeket a második világháború alatt az amerikai harcoló csapatok számára biztosított C-fejadagok tartalmaztak.
Az 1960-as évek végén kezdték el a filteres verzió gyártását, a Filter 100 változat 1967 szeptemberében jelent meg. Az egyik legismertebb cigarettamárka a világon.
Árváltozások:
1930. május 12-től: 2,40 Pengő
1930. július 7-től: 2,64 Pengő
1940. május 9-től: 4 Pengő