MAHIR

MAHIR
Típus: 
füstszűrős cigaretta
Kiszerelés: 
20 db
Ár: 
kereskedelmi forgalomban nem volt kapható
Forrás: 
Katona Ferenc gyűjteményéből


Budapest vezetése 1909-ben a főváros minden közterületi hirdetésének elhelyezési jogát a Hirdető Vállalatnak adta. 1911-ben visszavették ezt a feladatot, az így létrehozott Budapest Székesfőváros Hirdető Vállalata akkor 195 hirdetőoszloppal rendelkezett, ez 1945-ig megtöbbszöröződött, falitáblák és transzparensek sokaságával egészült ki. A Tervgazdasági Tanács 1949-ben Állami Hirdető Vállalat elnevezéssel országos hatáskörűvé bővítette, 120 településen foglalkozott főként politikai plakátok kihelyezésével, közterületi reklámokkal és sajtóhirdetésekkel. 1956-tól – már Magyar Hirdető néven – tevékenységét kiterjesztették reklámtervezésre és kivitelezésére is, de feladatkörébe került a kiállítás szervezés, és a sajtófigyelés. A nyolcvanas évek végén megjelenő külföldi konkurencia miatt a Mahir bevételei csökkenni kezdtek, veszteségei egyre nőttek.