Marlboro 03.

Marlboro 03.
Típus: 
füstszűrős cigaretta
Kiszerelés: 
20 db
Ár: 
33 Forint
Gyártó: 
Egri Dohánygyár
Gyártási idő: 
1978-1992.
A márkanév létezett: 
1924 óta létezik
Kátrány: 
25 mg
Nikotin: 
1,6 mg
Forrás: 
saját darab

Hossza: 85 mm
Átmérője: 8 mm
Károsanyag tartalma 1987-re 20/1 mg-ra csökkent

1846-ban Philip Morris brit dohánykereskedő üzletet nyitott a londoni Bond Streeten, ahol dohányt és sodort cigarettát árult. 1873-ban rákbetegség miatt bekövetkezett halála után testvére, Leopold és özvegye Margaret folytatta és továbbfejlesztette az üzletet, majd gyárat nyitottak a londoni Great Marlborough Street-en, amiről későbbi nagysikerű márkájukat is elnevezték.

A márkát 1885-ben vezették be, eredetileg Marlborough névvel. Akkoriban az angol cég számos királyi nevet és helyet használt márkáihoz, jelen esetben Marlborough herceg nevét.

A Philip Morris 1902-ben nyitott egy New York-i leányvállalatot is. A Marlboro nevet már 1908-ban bejegyezték az Egyesült Államokban, bár 1923-ig egyetlen cigarettát sem forgalmaztak ezen a néven. 1924-ben "Amerika luxuscigarettájaként" vezették be, főként szállodákban és üdülőhelyeken árulták őket.

A mára a rendíthetetlen férfiassággal összeforrott márkáról valószínűleg csak kevesen tudják, hogy 1930 körül kifejezetten női cigarettaként ajánlották, mert szlogenje szerint „Enyhe, mint a május”. A cigarettázó hölgyek ráadásul választhattak az elefántcsont- (ivory) vagy a rúzs-színű (beauty) szopókával készített változatok között.

A második világháború előtt a márka csupán 1 %-os piaci részesedést ért el az Egyesült Államokban, így rövid időre kivonták a forgalomból. A háború után a Camel, a Lucky Strike és a Chesterfield volt a legnépszerűbb.

Az ötvenes évek elején jelentek meg a dohányzást a rákbetegségekkel összefüggésbe hozó tanulmányok az Egyesült Államokban. Az erős dohányos férfiak aggodalmainak enyhítésére 1954-ben a Philip Morris cég 180 fokos fordulattal egyszeriben férfias márkaként ajánlotta az immár füstszűrűvel gyártott Marlboro-t. Az újratervezett csomagolás ekkor kapta meg a jól ismert piros, háztető alakú grafikáját. Ráadásul a világon elsőként felnyitható tetejű keménykarton dobozban hozták forgalomba, ami megvédte a cigarettát attól, hogy a nadrágzsebben összenyomódjon.

1964-ben új reklámhadjáratba kezdtek, ekkor jelentek meg a Marlboro Country kampány macsó cowboy figurái. 1972-re a világ legnagyobb számban értékesített cigarettája lett és mára a történelem egyik legnépszerűbb fogyasztási cikkeként tartják számon.

Magyarországon is kapható volt az 1970-es évektől eredeti amerikai és svájci gyártású változatban is. Majd 1978-ban hatalmas „megtiszteltetés” érte az Egri Dohánygyárat, amikor a világ legnépszerűbb márkájának gyártására is alkalmasnak ítélte az üzemet az amerikai Philip Morris cég. A Monimpex Külkereskedelmi Vállalattal és a Dohányipari Vállalatok Trösztjével licencszerződést kötöttek a Marlboro gyártására.

A hozzá kötődő szabad, nyugati életérzés miatt magas, 33 forintos ára ellenére azonnal népszerű lett Magyarországon is, már a kezdeti időkben évente 200 millió darab készült belőle Egerben.

Árváltozások:

1978-tól: 33 Forint
1979. január 8-tól: 33 Forint
1981. november 9-től: 33 Forint
1983. május 23-tól: 38 Forint
1986. november 12-től: 44 Forint
1987. július 20-tól: 48 Forint
1988. július 4-től: 50 Forint
1989. április 1-től: ? Forint
1990. január 8-tól: 66 Forint
1990. július 16-tól: 88 Forint
1991. április 2-től: 90 Forint
1992. január 6-tól: 105 Forint